Snart är det helg

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Tiden rusar verkligen iväg...

kommer strax , ska bara hämta in Ella ifrån köket för jag hör henne knapra på Tiras hundfoder

Mycket riktigt, jag fick precis gräva fram en bit hundfoder ur Ellas mun, fräscht. Hos oss händer inte så väldigt mycket nytt, Jag har varit lite krasslig med migrän och magen senaste dagarna men känner mig superpigg och bra idag. Har planer på en liten städrunda men Ella kan inte lämnas utan uppsikt för en sekund nuförtiden. Kryper med världens fart och är överallt och pillar på sladdar, lådor, ljuslyktor, Tiras hundfoder, skohyllan osv. Det är naturligtvis jätteroligt att hon har utvecklats så pass mycket att hon kan ta sig runt själv och upptäcka mer och mer för varje dag som går men det tar så mycket utav min energi att springa runt henne stup i kvarten och förhindra olyckor. Idag ramlade hon återigen ifrån sängen, landade på mattan istället fr golvet och det hjälpte nog en del för efter bara någon minut så lugnade hon ner sig och satte av efter Tira.
Hon har blivit duktig på att förstå enkla ord och även sång och ramsor känner hon igen och vill gärna klappa händerna i takt. Älskade Ella.

Imorgon fyller hon 10 (hela ) månader, hjälp vad tiden går fort. Jag längtar till sommaren så vi kan vara ute hela dagarna och Ella får leka i parker och gunga. Det positiva med slasket utanför är att vi har den bästa tiden framför oss, Våren då allting knoppar ut och går från brundassigt till grönt och sprudlande, och så småningom sommaren med sol och grönska.

I helgen som var besökte vi busborgen med Ella för första gången och jösses vad hon trivdes så dt ska vi igen imorgon efter en liten runda på stan.Därefter väntar jobb hela helgen, hoppas på sol iaf.
 Nej nu ska jag dra dammsugaren över golven och plocka ihop Ellas leksaker som ligger omkullkastade överallt.

 



Ella på mormor och morfars altan i somras, 2 månader gammal


Ellisen tar en tupplur med knappat månadsgamla kusinen Melissa, juli 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0