Påskvecka

Tisdag redan och snart lämnar vi mars månad bakom oss, skönt att vi närmar oss sommaren. Helgen spenderades på jobbet eftersom jag jobbade både lördag och söndag. Redan imorgon börjar ny jobbvecka för min del och 6 arbetsdagar i rad väntar. Skönt dock med en mjukstart imorgon då jag jobbar enbart till 12.30.
Igår hade vi en trött mysdag hos svärmor och vi blev kvar där även över natten, skönt att bli uppassad då och då samt få avlastning med Ellisen. På tal om Ella så har hon tagit ett jättekliv i sin utveckling och kordinationsförmågan har verkligen utvecklats då hon nu kan kordinera händerna till både klappar och vinkningar. Imse-vimse-spindel sjungs för fulla muggar här hemma för Ella och hela hon hoppar och klappar i händerna då hon hör ramsan, älskade unge.
Vädret hade dock kunnat bjuda på lite mer solsken men gatorna är snöfria så jag är nöjd.

Bilen är på service och nog känns det tomt att inte kunna ta sig ut till mamma och syster men snart så, först ska vi jobba oss igenom dessa 6 dagar. Ett annat måste är att ta itu med tvätthögen och städningen men eftersom vi flängt runt så mycket till vänner och släktingar så har det hamnat i skymundan. Så fort solen kikar fram så tar vi oss ut på promenad så även lusten till städning har försvunnit i dessa vår-dagar. Men ikväll ska jag försöka svepa bort dammet och byta i sängen så att jag enbart har dammsugning och tvätten att ta hand om.
Med andra ord är det dags att leta fram microtrasorna och börja torka och damma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0