Mitt i veckan

 Soligt ute än en dag och gudars vad skönt det är. Äntligen håller snön på att töa bort och snart, väldigt snart, får vi sommar och sol. Helgen som gått har jag jobbat hela dagarna långa och måndagen samt igår var ingen rolig dag för mitt huvud. Låg mest hela dagarna och kurerade mig ifrån migränattacken. Imorse klev jag upp när A gick iväg till jobbet och kände äntligen lättnad i skallen så dagen hittills har gått åt städning, plockning och lek med Ellisen. Tira är ute med svärfar och röjer i det fina vädret, lika bra för annars hade hon bara blivit orolig utav alla borrljud som försigår i huset. Vi har precis fått nya ytterdörrar installerade och det har hörts minst sagt.

I helgen lämnade jag även in min tjänsteledighetsansökan och i höst bär det av till högskolan återigen, känns väldigt roligt och jag hoppas innerligt att ledighetsansökan blir beviljad, men jag kan inte tro att den inte skulle bli det.
Jag kommer att studera 100 % och arbeta 50 % så jag få verkligen passa på att vila upp mig nu samt spendera så mycket tid som möjligt med Ellisen. Jag har även ansökt om dagisplats ( förlåt förskola heter det om man ska vara politiskt korrekt) till Ella här i närheten istället för i stan som jag ansökte om i vintras eftersom det blir så mycket smidigare att bo 5 minuter ifrån dagiset, samt att Ellas farföräldrar och övrig släkt kan hämta henne och på så sätt förkorta hennes dagisdagar ytterligare. Så vi har planerat in de närmaste åren den senaste veckan kan man säga.

Ella har fått upp 8 tänder nu och kryper för glatta livet, hon är så framåt och duktig Men väldigt envis. Brås på mamma och pappa minsta sagt. Par bulor här och där har det också hunnit bli eftersom hon är väldigt för att dra sig upp emot möbler och står, när hon väl är uppe och står då släpper hon taget och naturligtvis eftersom balansen är skakig fortfarande hamnar hon på golvet, ibland med rumpan före men oftast med huvudet.

Nu ska lilltrollet utfodras och sedan ska vi lokalisera Tira för att gå och hämta upp henne.
Vill ut i detta friska och härliga väder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0