Lördagkväll

Vilken fart veckodagarna har, helt otroligt vad fort tiden går. Men det ska jag dock inte klaga på eftersom ju fortare tiden går desto snabbare kommer vi till vår och värme.
Dagarna som gått har spenderats på mysiga fikabesök och traskande här i byn. Idag och igår vårstädade jag alla garderober och sorterade i en evighet. Men nu är det skinande rent och var sak har sin plats, dock misstänker jag starkt att den ordning kommer att förställas inom snar framtid. Jag blir så trött på min pedantiska sida ganska ofta eftersom det tar sådan tid med allt jag tar mig för.
Ikväll skulle vi gå på fest men jag beslöt för att skippa det eftersom Ellisen hade redan somnat när väl tidpunkten kom för avgång, istället blir det hemma myskväll med god mat och lite TV.

Imorgon väntar en arbetsdag till 16, känns lite ovanligt efter semestern jag haft i 2 veckor nu.Hoppas vädret blir lika strålande som det har varit idag, för vilken enorm energi jag får utav solljuset. Det är först när vårsolen tittar fram som jag inser vad trött och orkeslös  jag har varit i vintermörkret och kylan.  Det ska bli så skönt när snön har töat bort och solen värmer upp både kropp och själ.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0